Sociālo tīklu izmantošana darbinieku piesaistei | Armadillo
blogs
22/11

Sociālo tīklu izmantošana darbinieku piesaistei

Jaunākie raksti

Sociālo tīklu izmantošana jaunu darbinieku piesaistei ir īpaši efektīva metode, lai atrastu kandidātus, kuri aktīvi nemeklē jaunas darba iespējas, jo viņiem jau ir darbs, tomēr viņi būtu atvērti darba maiņai, ja ieraudzītu sev interesējošu vakanci. Tāpēc uzņēmumam veikt papildus ierakstus par vakancēm savos sociālajos tīklos ir ļoti vērtīgi.

Tāpat, vakanču izvietošana sociālajos tīklos ir ļoti iedarbīga, lai piesaistītu jauniešus. Aptuveni 8 no 10 cilvēkiem, savos pirmajos gados darba tirgū, izmantos tieši sociālos medijus, lai meklētu darbu un izpētītu potenciālos darba devējus. Tas arī varētu būt viens no galvenajiem iemesliem, lai uzturētu savus sociālos tīklus pievilcīgus un saistošus.

Šī pieeja darbinieku piesaistei var palīdzēt atrast dedzīgus un ieinteresētus cilvēkus, iegūt svarīgu info par kandidātu bez viņu CV, popularizēt savu uzņēmumu, un izvairīties no neatbilstošiem kandidātiem jau pirms intervijas.

Latvijā šī metode pēdējo gadu laikā ir kļuvusi diezgan populāra – jau vairāk kā 63% uzņēmumu izmanto sociālos tīklus personāla piesaistei. Kā spilgtākos piemērus no vietējiem uzņēmumiem, kuri papildus darba sludinājumu vietnēm izmanto arī sociālos medijus, varam minēt Swedbank, Lattelecom, Rimi, airBaltic, Citadele, LMT, un Tele2.

Piemēram,  Swedbank Facebook lapas darbinieku piesaistes stratēģija. Pirmkārt, Swedbank visus vakanču sludinājumus atzīmē ar Latvijā plaši zināmo mirkļbirku #TeIrDarbs, kas uzreiz to padara redzamu ne tikai viņu lapas sekotājiem, bet arī visiem, kuri seko līdzi šai mirkļbirkai. Otrkārt, viņi šos vakanču sludinājumus mēģina pasniegt ar radošu pieeju. Piemēram, lai tiktu izvēlēts nākamajai kārtai uz IT speciālista vakanci, potenciālajiem kandidātiem nācās izpildīt testu, kurā pārbauda viņu zināšanas šajā jomā. Pat, ja lapas sekotājs ir uz Jūs ar IT, šāds ieraksts liek viņam atcerēties par saviem draugiem, kuri ir spēcīgi šajā lauciņā, un viņa pirmā ideja būs atzīmēt draugu komentārā. Šādi, Swedbank vienkāršu darba sludinājumu pārvērta par ļoti saistošu un cilvēkiem interesējošu.
(https://www.facebook.com/SwedbankLatvia/posts
/1708317542511865
)

Kā otru piemēru, varam minēt veikalu tīklu Rimi, kurš 2016. gadā veica kampaņu sociālajos medijos, kurā iekļāva savus darbiniekus
(https://www.youtube.com/watch?v=d0XnDzn_yfk).
Ar šiem video Rimi ļoti labi parādīja, ka strādājot Rimi veikalos ir gan liela darbinieku dažādība un plašas izaugsmes iespējas, gan arī interesants darbs un patīkams kolektīvs; par to arī liecina aicinājums video beigās “Izvēlies stabilitāti, izaugsmi, draudzību”.
Tieši uz šāda veida ziņu, ir ļoti liela iespēja, ka cilvēki atsauksies, jo viņi redz gan pozitīvās darbinieku emocijas, gan arī patiesus faktus par darba vietu, kas viņus ieinteresē un liek aizdomāties – varbūt tiešām ir vērts pieteikties darbam šeit? Šāda tipa ieraksti, attēli, un video ir labs piemērs, kā sava uzņēmuma sociālos tīklus padarīt pievilcīgus potenciālajiem darbiniekiem.

 

  • Lai piesaistītu darbiniekus, ir nepieciešams kas vairāk par tikai vakanču reklamēšanu. Sociālajos tīklos būtu jāpublicē saturs, kurš parādītu cilvēkiem, ka uzņēmumā ir patīkami strādāt, tādejādi organiski piesaistot kandidātus.
     
  • Aicināt darbiniekus dalīties savos sociālajos tīklos ar uzņēmumā pieejamajām vakancēm. Kā arī kopumā iedrošināt viņus dalīties ar pozitīvām bildēm un ierakstiem par uzņēmumu un strādāšanu tajā.
     
  • Lai piesaistītu īstos un piemērotākos kandidātus, ierakstos izmantojiet #mirkļbirkas (hashtagus), tādā veidā vakances un ierakstus redzēs tie cilvēki, kuri tajās tiešām būs ieinteresēti.
     
  • Nepārrakstiet katram kandidātam vienu un to pašu ziņu. Labāk būtu ziņā iekļaut kādas nianses un detaļas, kas pievērsa jūsu uzmanību konkrētajā cilvēkā un, jūsuprāt, padara kandidātu piemērotu jūsu uzņēmumam.
     
  • Pēc iespējas ātrāk atbildiet uz kandidātu jautājumiem un ziņām – laicīga atbilde var noturēt kandidātu ieinteresētu, iesaistītu, un motivētu pieteikties.
     
  • Uzturiet sociālos tīklus, lai tajos būtu jaunākā informācija par uzņēmumu un vakancēm, un tie būtu pilnīgi. Tā parādot savu uzņēmumu no labākās puses, kad potenciālais kandidāts vēlēsies to izpētīt.

 

 

/Kristiāns

 

 

Resursi

https://www.betterteam.com/social-recruiting-tips

https://www.forbes.com/sites/jimmyrohampton/2017/01/10/9-tips-for-recruiting-millennial-talent-through-social-media/#4ee1055f493d

https://www.forbes.com/sites/lisaquast/2012/05/21/recruiting-reinvented-how-companies-are-using-social-media-in-the-hiring-process/#14166d4678e1

http://recruiterbox.com/business-guides/recruiting-and-hiring/use-social-media-recruit-hire/

Atpakaļ